Sport

Rydaholm vann i Halmstad

Uppdaterad 6 december, 2016 23:20 · Publicerad 14 januari, 2016 00:00

Rydaholm SK bortabesegrade Halmstad HF 2 med 3–0 (1–0, 0–0, 2–0).

– Tre poäng men inte mer. En dålig match med mycket lågt tempo, konstaterar RSK.tränaren Martin Petersson.
RSK var i alla fall det minst dåliga laget och i tredjeperioden spelade killarna upp sig något.
– Ja, men något balja till borde vi ha gjort. Samtidigt är det skönt med första trepoängaren.

Plus i dag endast till målvakten Jesper Svensson.

Målen gjordes av Markus Svensson, Ludvig Persson och Peter Strömwall.

Noteras kan att Halmstad faktiskt vann skotten med 30–27 trots att det var RSK som var det spelförande laget.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.