Nyheter

Linda satsar i lågkonjunktur

Uppdaterad 5 maj, 2020 20:39 · Publicerad 5 maj, 2020 20:29

Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarning och bosatt i Ålaryd utanför Skillingaryd, var ikväll på SVT2;s Ekdal och Ekdal. ”Vårt familjeföretag väljer att göra något av det här”

Foto från SVT; Linda Fransson berättar hur de jobbar under pandemin

Tv-teamet började ikväll sändningen från Gnosjö och Linda Fransson, som bor i Ålaryd, väster om Skillingaryd. Coronapandemin har gjort att omsättningen på familjeföretaget dalade från 11 miljoner i månaden till på tre miljoner...

– Många blir lamslagna och man gör ingenting. Man blir handlingsförlamad helt enkelt. Vi är ett familjeföretag och vi tycker det är viktigt att satsa även i en lågkonjunktur. Vi jobbar mycket med utbildning och vi vill behålla kompetensen hos oss. För oss handlar det inte om att köpa en maskin i Europa, utan att behålla vår personal. Man kan välja att göra något av det här och använda de pengar som vi har i ladorna. Det är viktigt att fatta rätt beslut, säger Linda Fransson, vd på Gnosjö Automatsvarning till SVT2. 

Ett svar på “Linda satsar i lågkonjunktur”

  1. Rätt beslut. Det har man igen när det drar igång igen.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.