Sport

SIS föll med 0–3 mot Kulltorp

Uppdaterad 6 december, 2016 23:23 · Publicerad 16 augusti, 2016 00:00

Skillingaryds IS förlorade med 0–3 (0–2) mot Kulltorp.

Trots förlusten var SIS-tränaren Eva Ekström mycket nöjd med insatsen:
– Det var nog vår spelmässigt bästa match i år, noterar hon.

Trots övertag i spel och fler målchanser var hemmaspelarna effektivare. Kulltorps långbollar ställde till oro i SIS-försvaret och framåt fick SIS det lite tufft mot de mer större, starkare och mer rutinerade hemmaspelarna.

– Vi hade ett bra kortpassningsspel men slarvade bakåt och borde ha gjort några mål.

I övrigt var det mycket positivt.

– Vi får ta med oss det till nästa match, säger Eva Ekström.

I tabellen fortsätter SIS att tappade och halkande nu ned till jumboplatsen. Det känns som att det blir division sex nästa år för de unga killarna.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.