Ishockey

Välbehövlig seger för Rydaholm i hockeytrean

Uppdaterad 16 oktober, 2022 19:59 · Publicerad 16 oktober, 2022 18:03

Rydaholms SK tog under söndagen emot Eksjö hemma i Talavidshallen. RSK gick vinnande ur matchen med siffrorna 5–3 (2–1, 2–1, 1–1).

Genrebild

Det var ett RSK som idag tog säsongens första seger. Det var en efterlängtad och välbehövlig sådan för Rydaholms-laget.

Man lyckas vinna dagens match utan att imponera spelmässigt.

– Självklart är det skönt med säsongens första seger, men vi måste upp ett par nivåer rent spelmässigt om vi ska ha någon chans i år. Andra perioden är godkänd men första och tredje är lite för dåligt från vår sida, summerar RSK - tränaren Daniel Jonasson.

Målskyttar för dagen var Axel Bäckman (2), Johannes Lindahl, Ludwig Andréen och Emil Andersson.

Nästa match för RSK är mot Virserum 23 oktober.

Adrian Paukovic

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.