Nyheter

Ung kille misshandlade jämnårig på Sigges loge

Publicerad 22 juni, 2026 06:12

När det anordnades nationaldagsfest gav en kille i 20-årsåldern, hemmahörande i Jönköping, sig på en kille i samma ålder från Anderstorp.

Enligt stämningsansökan har Jönköpingsbon slagit Anderstorpsbon i ansiktet så att han föll till marken.
Han orsakades smärta samt sårskada, blånad och tandskador.

Åklagaren menar att den tilltalade begick gärningen med uppsåt.

Den unge mannen förnekar brott och har även gjort en motanmälan, vilken lades ner.

Nu åtalas Jönköpingskillen för misshandel.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.