Nyheter

Ung kille hade narkotika på sig

Publicerad 25 juni, 2026 06:02

Killen, som är i 20-årsåldern och hemmahörande i Hillerstorp, åtalas nu för ringa narkotikabrott.

Enligt stämningsansökan har den unge mannen olovligen innehaft 1,56 gram cannabisharts och 4,03 gram

tetrahydrocannabinol, som är narkotika. Detta skedde i början av juni i år, i Hillerstorp.

Åklagaren menar att den tilltalade  begick gärningen med uppsåt och den tilltalade erkänner brott.

Åklagarens påföljdsförslag är 60 dagsböter à 310 kronor, summa 18 600 kronor.

Målet kan avgöras utan huvudförhandling.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.