Nyheter

Ida och Joakim fick kulturstipendium

Publicerad 25 juni, 2026 06:34

Gnosjö kommun delar varje år ut årets kulturstipendium till personer eller aktörer som på olika sätt bidrar till ett attraktivt, inkluderande och hållbart samhälle.

Joakim Adriansson, Ida Thulin och Jan-Olof Bengtsson, kultur- och utbildningsutskottets ordförande, Gnosjö kommun. Bild: Gnosjö kommun

Kommunens kulturstipendium 2026 tilldelades Joakim Adriansson och Ida Thulin för deras arbete med kören Gnosjö Gospel. Genom musikaliskt kunnande, engagemang och ett inkluderande ledarskap har de skapat en varm gemenskap för både körmedlemmar och publik. Kören har också bidragit till flera av kommunens arrangemang och mötesplatser.

Källa och bild: Gnosjö kommun

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.