Jobb

Ledigt jobb hos Mastec

Ledigt jobb hos Mastec

Jobb Mastec i Vaggeryd har en ledig tjänst inom kundsupport/produktionsplanering.

Kundsupport / Produktionsplanerare

Mastec AB är en privatägd koncern med flera anläggningar i södra Sverige, samt i Polen och Kina. Mastec agerar som underleverantörer i större industriprojekt från idé och produktutveckling till serietillverkning och montering. Mastec erbjuder skärande bearbetning i metall och plast, avancerad svetsning och bockning av plåt, men även ytbehandling och formsprutning av plast.

Samtliga enheter arbetar i enlighet med ISO 9001/14001.

Visionen är att vara världsledande där vi verkar.

Mastec Components AB i Vaggeryd utför montering i små och medelstora serier, i små och stora format. Montering av mekanik, hydraulik, pneumatik samt el.  Företaget verkar i flera olika branscher; Entreprenad, Försvar, Industri och Energi/Miljö.

Enheten i Vaggeryd är i kraftig expansion och består i dagsläget av ca 30 medarbetare och en budgeterad omsättning på 150 miljoner kronor.

Nya spännande kundprojekt och fortsatta framgångar på marknaden gör att vi nu vill förstärka vårt team med ännu en passionerad och kundfokuserad person som trivs i en tjänst med högt tempo, en bredd av arbetsuppgifter och med ambition att växa in i än mer ansvarsfulla arbetsuppgifter. Du erbjuds en central tjänst i ett företag med korta beslutsvägar där du blir en viktig länk mellan marknad och produktion.  Tjänsten är nyinrättad, vilket ger dig goda möjligheter att själv utveckla arbetsprocesser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Order-/prognosarbete.
  • Produktionsplanering.
  • Kundsupport.
  • Underhåll och ansvar för parametrar i affärssystemet.
  • Bygga och upprätthålla en bra kundrelationer.
  • Kommunikation med organisationen kring ditt ansvarsområde.
  • Arbetsuppgifter kopplade till lager, distribution och produktion

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har lämplig eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Goda IT-kunskaper är viktigt, liksom vana från arbete i affärssystem/ERP/MRP, gärna Monitor. Du behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Som person vill vi att du är kommunikativ, driven, en bra lagspelare och att hög servicekänsla för interna/externa kunder sitter i ryggraden.

Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt med sinne för detaljer och praktisk problemlösning, samt drivs av ständiga förbättringar.

Arbetstider: Dagtid.

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Placeringsort: Vaggeryd

Ansökan Tjänsten söker du direkt på www.codeq.se senast 9 aug.

Information Christer Johansson, 0393 – 77 99 95, alt Liv Hultén 0370 – 51 59 96.

LÄS MER!

Kommentera artikeln