Vilsna fågelskådare ringde polisen

Uppdaterad 4 september, 2019 22:57 · Publicerad 4 september, 2019 21:54

Fem vilsegångna fågelskådare ringde polisen ikväll vid 20.30-tiden. De befann sig i Store Mosse nationalpark, Gnosjö kommun, och efter mörkrets inbrott hade de helt tappat orienteringen

Fågelskådarna hade kommit ifrån stigen och hittade inte tillbaka till sin bil. Av polisens operatörer uppmanades de att ladda ner den nya 112-appen, för att kunna få exakta koordinater via GPS på var de befann sig.

En halvtimme senare var polis på väg, efter att man via appen fått fram fågelskådarnas exakta position.

Klockan 21.42 var fågelskådarna åter vid sin bil, samtliga trötta efter en rejäl gångmarsch - men välbehållna. Polis klara på platsen.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.