Okategoriserade

Kjellman och Reuter är efterträdarna

Okategoriserade Sedan Loa Falkman avslöjade att han slutar i rollen som ICA-Stig har det förekommit en mängd spekulationer och gissningar kring hans efterträdare.

Reuter och Kjellman. Pressbild. Foto: Peter Gehrke

I veckans reklamfilm möter tittarna för första gången Björn Kjellman i rollen som ICA-Stig och dessutom ICA-butikens nya karaktär ICA-Stina, som spelas av Suzanne Reuter.

– Det känns väldigt spännande att ta sig an den här rollen som mina kollegor gjort så bra de senaste 19 åren. Jag hoppas kunna göra min egen tolkning utan att klanta till det fullständigt, säger Björn Kjellman.

ICA-Stina är Stigs världsvana och självsäkra storasyster som, efter många års rundresande i världen, återvänder till butiken. Stina, som äger 51 procent av ICA-butiken, har mycket att säga till om som delägare och storasyster, något som kommer att märkas i kommande filmer från ICA.

– Det är väldigt roligt att vara med om att introducera en ny karaktär i ICA-såpan, särskilt som det finns fler kvinnliga handlare i dag. Så det här ser jag fram emot, säger Suzanne Reuter.

Björn Kjellman har en lång karriär som skådespelare i svenska filmer, serier och på teaterscener och Suzanne Reuter är en av Sveriges mest välmeriterade skådespelare som medverkat i flera svenska filmer, serier, humorserier och på teaterscener.

…Vi ser med glädje fram emot att fortsätta följa Stig och Stina i deras uppdrag som ICA-handlare, spelade av Björn och Suzanne. Att valet föll på just Björn och Suzanne var för att de, förutom att vara några av Sveriges bästa och mest välmeriterade skådisar, har en underbar komisk timing som vi tror och hoppas kommer underhålla svenska folket. Vi ville också ge utrymme för en kvinna att få representera handlarrollen även i våra reklamfilmer, för att spegla de många duktiga kvinnliga ICA-handlare som finns därute, säger Josefin Lundmark, marknadsdirektör ICA Sverige.

Reklamfilmerna om en ICA-handlare och hans butik produceras i samarbete med reklambyrån King och började sändas i december 2001 och blev redan 2007 utnämnd till den längsta reklamserien av Guinness Rekordbok.

Dela


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *