Nyheter

Anmälan efter blindtarmsoperation

Publicerad 21 januari, 2017 00:06

En anmälan om lex Maria har gjorts efter en blindtarmsoperation vid Värnamo sjukhus.  

Anmälan gäller en patient som opererats för blindtarm. Patienten hade besvär efter operationen och vid röntgen efter två dagar visade det sig att en kompress i gasväv blivit kvar i buken. Patienten opererades på nytt, kompressen togs bort och patienten återhämtade sig utan att få några men.

Patient fick opereras på nytt för att avlägsna en kompress. Region Jönköpings län anmälde händelsen för prövning enligt lex Maria.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.