Nyheter

Bara tillbyggnad - ingen ny skola

Uppdaterad 2 december, 2016 13:24 · Publicerad 28 november, 2016 20:22

Vänsterpartisten Klas Gustavsson fick inte tillräckligt stor respons i kommunfullmäktige för tanken att bygga ny skola på ny plats för runt 15 miljoner kronor i Bondstorp.

  I den avgörande voteringen var det bara åtta ledamöter som ville bygga nytt, tre (V)-ledamöter med Klas Gustavsson i spetsen, fyra (SD)-ledamöter samt Pelle Philip (C). Övriga 33 ledamöter ställer sig bakom förslaget i kommunstyrelsen om att lägga till 2,4 miljoner kronor till de 3,4 miljoner som finns avsatta i skolans lokalplan med tillbyggnad av Bondstorps skola och förskola. Det betyder att det finns 5,8 miljoner kronor till projektet som inleds i början på nästa år.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.