Nyheter

Bevattningsförbudet hävs i morgon

Uppdaterad 13 augusti, 2018 12:44 · Publicerad 13 augusti, 2018 10:40

Bevattningsförbudet i Vaggeryds kommun tas bort från och med tisdag morgon

Med tanke på de något ändrade väderförutsättningarna har Vaggeryds kommun fattat beslut om att ta bort bevattningsförbudet som gällt det kommunala vattnet under ett antal veckor.

– Även om förbudet hävs så uppmanar vi ändå till att spara på vattnet, säger Magnus Ljunggren som är teknisk chef i kommunen. Det är trots allt så att grundvattennivån är låg och de brunnar som är hårt ansträngda behöver påfyllning, så att vara försiktigt med vattning är ett generellt råd från Magnus Ljunggren.

2 svar på “Bevattningsförbudet hävs i morgon”

  1. Man kan ha egen brunn på en villatomt så hur är du säker på att de använder kommunalt vatten ?

  2. Även om det va förbud skiter vissa i det o vattna ändå
    Tycker de som vattna från kununalt vatten ska få sitt vatten avstängt för de måste lära sej det finns konsekvenser för va de gör

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.