Nyheter

Damerna vädrade vårhattarna

Publicerad 21 mars, 2018 09:38

Kommunens PRO-damer hade nappat på uppmaningen "Våga Vädra Vårhatten" och kom skrudade i tjusiga huvudbonader vid gårdagens möte.

31 bilderTryck på en bild för fullskärm

På tisdagen var ett 90-tal PRO-damer från Skillingaryd, Vaggeryd och Hok samlade till en trivseleftermiddag i Skillingaryds Församlingshem. Många hade nappat på uppmaningen "Våga Vädra Vårhatten" och kom skrudade i tjusiga huvudbonader. Inger Lindström var eftermiddagens konferencier. Eva Kursten och Gun Andersson inledde med att läsa roliga dikter.

Därefter blev det mannekänguppvisning. Jessica Aldelius hade med sig barn- och dam-mannekänger som visade vårkollektionen från Me & I. 5 damer visade upp vårnyheter från Beklädnadsaffären. Efter det åts en tapasbuffé . Stämningen runt borden var glad och uppsluppen.

Text och foto; Kerstin Hasselberg

Ett svar på “Damerna vädrade vårhattarna”

  1. Vilket härligt initiativ. Man blir glad av alla dessa huvudbonader, men jag saknade bild på fotografen!!

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.