Ishockey

VGIK värvar forwarden Albin Blomberg

Uppdaterad 26 april, 2021 12:15 · Publicerad 26 april, 2021 12:09

Albin Blomberg från Troja Ljungbys J 20-lag blir Värnamo GIK:s tredje nyförvärv inför nästa säsong.

– Vi fyller på med en forward från Ljungby, en kille som förutom spel i Troja också tillhört Rögle under flera säsonger. Albin är en poängspelare, skicklig med klubban och bra skott. Detta är en spelare som givetvis är tänkt att spela i de mer offensiva kedjorna och det ska bli väldigt spännande att se hur han acklimatiserar sig till seniorhockeyn, kommenterar Alexander Eriksson, tränare och sportchef i Värnamo GIK.

Källa: Pressmeddelande från Värnamo GIK

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.