Sport

Bra av Hånger/Bor

Uppdaterad 6 december, 2016 23:00 · Publicerad 13 september, 2015 00:00

Tack vare bortaseger över Hånger/Bor har nu Burseryds IF vunnit damfyran.

Hemmalaget sålde sig dock dyrt och kämpade mycket bra i en match som slutade 3–5 (1–3)
– Vi var inte riktigt med i matchens inledning och det stod 0–2 redan efter fem minuter, säger Jonas Lindahl som tränar Hånger/Bor.

I andra halvlek spelade Hånger/Bor bättre me gäster gick ändå upp till ledning på 5–1 innan hemmalaget kunde snygga till siffrorna.

Målen för Hånger/Bor gjordes av Matilda Nilsgren, Julia Vernersson och Ellinor Hallberg.

– Godkänt till alla för ett tappert försök, noter Jonas om tjejerna i sitt lag.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.