Nyheter

Härlig fågelskådning vid Store Mosse

Publicerad 26 april, 2018 11:30

En stillsam och vacker kväll blev det för fågelskådarcirkeln och föreningen Store Mosse när dvärgbeckasinen skulle höras.

3 bilderTryck på en bild för fullskärm
Förra veckan träffades Föreningen Store Mosse samt Fågelskådnings cirkeln i Bengt Andersson regi vid grillen på grönytan. 44 personer njöt av den härliga kvällen och av sällskapet. Föreningen bjöd på korv och därefter delades ”skådarna” i två grupper för att lyssna på dvärgbeckasin dels vid fågeltornet med Bengt och den andra gruppen gick till lilla fågeltornet med Egert. Vi hade en fantastisk kväll - vindstilla, varmt och stjärnklart. Enkelbeckasin, Tofsvipa, Grågås, Vitkindad gås och Sångsvan var en del av de fåglar vi hörde. Dvärgbeckasinens läte uteblev dock.
Text och foto: Ewa Karlsson

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.