Sport

Felix nöjd med dagens test

Uppdaterad 6 december, 2016 23:03 · Publicerad 2 december, 2015 00:00
Felix i Abu Dhabi

I dag har Felix Rosenqvist som till vardags kör F3 testat F2.

- Det har varit en bra dag. Bilen är rolig att köra, och faktiskt mer lik en F3:a än jag trodde. Motorn är förstås betydligt mer kraftfull, men det vänjer man sig vid ganska snabbt. Jag tycker att jag hittade in i körningen mer eller mindre direkt. Mitt snabbaste varv var inte särskilt bra – jag gjorde ganska många misstag och hade en del trafik – så det finns definitivt mer att hitta. Jag ser fram emot att jobba vidare i morgon, då tillsammans med Prema, hälsar Felix direkt till våra läsare.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.