Fotboll

SIS föll i Barnarp

Publicerad 23 september, 2018 16:00

Barnarps IF tog revansch på Skillingaryds IS för nederlaget i våras. På sin hemmaplan vann Barnarp i dag med 3–1.

– Det var synd. Vi hade lägen, men fick inte dit bollen i dag, säger SIS-tränaren Rickard Green.

Barnarp var tre poäng före SIS i tabellen inför dagens drabbning. Och, nu blir det svårt för SIS att nå i kapp.

– Så är det då vi har två matcher kvar.

Första halvlek var tämligen jämn men Barnarp hade 1–0 med sig i pausen.

– Sedan tappade vi tyvärr en del i andra.

Barnarp marscherade fram till 3–0-ledning innan SIS tröstmålade på slutet genom Lukas Rosqvist.

– Lukas är född 03 och han ska ha beröm för sitt inhopp, tycker Rickard Green.

• Fler att rosa?

– Axel Ryman, som är född 04, och Josip Tomic och även domarna.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.