Nyheter

Gun-Britt och Åke frågar Michael och Maria om skolmat

Publicerad 23 februari, 2023 06:26

Gun-Britt Klingberg (S) och Åke Vilhelmsson (S) lämnar under kvällens kommunfullmäktige över en interpellation om skolmat till servicenämndens ordförande Michael Andersson (M) och barn- och utbildningsnämndens ordförande Maria Johansson (C).

Gun-Britt Klingberg (S) och Åke Vilhelmsson (S). Bilder: Pressbilder
Läs interpellationen i sin helhet nedan: Många familjer kämpar i dag med sin ekonomi, samtidigt så har man ute i landet sett att barnen äter mer i skolan. En misstanke kan vara att matkontot i familjerna inte riktigt räcker till. Därför undrar vi: 1) Är detta något man märkt i Värnamo kommun? (exempelvis att barnen äter mer i skolan och matsvinnet minskar). 2) Om så är fallet, har skolköken tagit höjd för detta? 3) Finns det några tankar på att erbjuda barnen frukost i skolan?
Interpellationen besvaras av Michael Andersson (M) och Maria Johansson (C) under kvällens kommunfullmäktige.

Ett svar på “Gun-Britt och Åke frågar Michael och Maria om skolmat”

  1. Före beslutet om vegetariskt en dag i veckan i skolan. Har man frågat aktuella elever vad de tycker om det?

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.