Fotboll

WIK-damerna vann över J-Södra

Uppdaterad 5 juni, 2022 19:08 · Publicerad 5 juni, 2022 19:01

Waggeryds IK tog en trepoängare i damtrean efter 2–0 (0–0) i hemmamötet med Jönköpings Södra B.

WIK-tränarna Stefan Hellström och Mathias Johansson tycker att det var en jämn match men där WIK tog över lite i andra halvlek och skapade fler målchanser. Astrid Berg gjorde 1–0 och Dona Demaj 2–0.

Tränarna berömmer framför allt försvarsspelet som var bra i dag. Målvakten Cecilia Råvik får extra beröm för att hon höll nollan.

Framåt var det inte riktigt lika bra men två mål i andra halvlek var godkänt.

– Alltid skönt med tre poäng och lite andrum. Det är ju jämnt i toppen och kul att vara med där, avrundar tränarna.

Text: Per Bunnstad

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.