WIK/SIS tog emot Mullsjö i damtrean. Uppdaterat.
Fotboll
WIK/SIS förlorade mot Mullsjö

Det var 1–1 i halvtid men i den andra var Mullsjö effektiva och gick fram till en seger med 4–1.
Hemmalaget gjorde en utmärkt första halvlek och det var många målchanser för båda lagen och kanske något mer för WIK/SIS.
Mullsjö tog ledningen efter 22 minuter men fyra minuter senare kvitterade Uma Lilja.
– En godkänd första halvlek, säger hemmatränaren Magnus Axelsson.
Lite extra plus till Ava Hansen som kämpade och slet i hela matchen.
I den andra halvleken fortsatte det med målchanser för båda lagen men det var en stor skillnad: Mullsjö var mycket bättre i avsluten.
Sammantaget blev det en klar seger för Mullsjö.
– Vi får sikta på tre poäng när vi på fredag tar emot Rås Lb, avrundar Magnus Axelsson.
Waggeryd IK:s kommande hemmamatcher:
| Andra artiklar i ämnet | |





