Det blev ingen poäng i vårens sista match för Bors SK som föll med 0–3 mot Västra Torsås IF.
Bors SK fick avsluta våren i motvind

Västra Torsås tog ledningen i den 17:e minuten och fick därmed en bra start på matchen. Bors SK försökte jobba sig in i spelet, men i den 55:e minuten kom nästa bakslag när Västra Torsås IF utökade sin ledning. I den 62:a minuten kom också matchens tredje mål, vilket gjorde uppförsbacken stor för Bors SK.
Efter matchen var tränaren Fredrik Bjerkander tydligt besviken.
– Det var en jättedålig match. Ingenting gick våran väg och allt var dåligt, säger han.
Han var sedan fortsatt kritisk när han summerade matchen i sin helhet.
– Båda halvlekarna var dåliga från våran sida. Västra Torsås var det bättre laget och vann rättvist idag, medans vi var för dåliga, så alla kan mycket bättre än såhär.
Avslutningsvis fokuserade han redan på vad som behöver förbättras framöver.
– Efter sommaruppehållet ska vi fokusera på att bli bättre och då hoppas jag att vi kommer göra det bra under resterande av säsongen, avslutar Bjerkander.
Nästa match spelas mot Ryssby IF på fredag, den 7 augusti.



