Det blev en poänglös omgång för Gnosjö IF som förlorade mot Malmbäcks IF.
Gnosjö IF fick ge sig

Malmbäcks IF fick en bra start på matchen och tog ledningen redan i den åttonde minuten. Ledningen utökades sedan i den 27:e minuten innan Gnosjö IF reducerade genom Tobias Andersson i den 36:e minuten, vilket gav 1–2 i paus. I den andra halvleken återtog Malmbäck greppet när laget gjorde 3–1 i den 59:e minuten. Gnosjö kämpade sig dock tillbaka och skapade spänning när Felix Wieslander Andersson reducerade till 2–3 i den 89:e minuten, men hoppet om en kvittering blev däremot kortvarigt. Direkt därefter fastställde Malmbäck slutresultatet till 4–2 med ett mål i den 90:e minuten, och Gnosjö fick därmed se sig besegrat.
Nästa match spelas mot IF Hallby FK på torsdag.
Fotnot: Vi har försökt nå Gnosjös tränare för kommentarer men utan vidare svar.

