Dubbla olyckor på höglandet

Publicerad 10 oktober, 2024 08:06

En till sjukhus med ambulans

Tidigt på torsdagsmorgonen inträffade två separata trafikolyckor i Vetlanda och Nässjö. Vid 06.15 fick SOS ett larm om en olycka på riksväg 47 utanför Vetlanda, där en bilist hade kört av vägen och hamnat på taket. Föraren, som var vaken vid polisens ankomst, klagade över smärtor i nacke och rygg och fördes till sjukhus med ambulans. En anmälan om trafikbrott har upprättats för att utreda olyckans omständigheter, men ingen har delgivits misstanke.

Strax därefter, vid 06.40, kom ett nytt larm om en olycka på länsväg 836 utanför Nässjö. En bilist hade kört i diket och krockat med ett träd. Polis var på plats, men inga personskador rapporterades och det finns ingen misstanke om brott i samband med händelsen.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.