Bra bemötande hos kommunalt bostadsbolag
Nyheter Kommunala bostadsbolaget, Vsbo, presenterar sin hyresgästenkät där dragna vinsten blev en hyresfri månad för tre personer
Elever på Fenix gör hyresgästenkäten som i år blev den 22;a i ordningen. Enkäten visar höga betyg när det gäller bemötande från Vsbo;s personal, trivsel med grannarna och det totala boendet.
Några åsikter om den yttre miljön har inkommit tillsammans med enkäterna. Trappuppgångar och gemensamma utrymmen samt tvättstugor är några delar som har fått in kommenterar och därmed fått relativt låga betyg, under 90% nöjdhet. Tvättstugor är något som historiskt varit ett bekymmer och bolaget kommer också även i fortsättningen att jobba på att det blir bättre. Det stora problemet, enligt kommentarerna, är att hyresgästerna inte håller sig till sina bokade tider.
Hög andel, över 90%, fick betyget på boendet, lägenhetsbesiktning, felanmälningar, att få tag på personal, bemötande av kontorspersonalen, trappuppgångar, bemötande av fältpersonalen och trivseln med sina grannar. De punkter som fick mindre än 90% nöjdhet är bland annat tvättstugan, utvändig skötsel lägenhetsstandarden där det sistnämnda var det sämsta betyget som innebär ungefär 83% nöjdhet.
Till varje fråga har fyra svarsalternativ funnits, där hyresgästen kunde välja bra, ganska bra, ganska dåligt och dåligt. I diagrammet redovisas andel nöjda hyresgäster som har svarat ganska bra eller bra. De som inte besvarat frågan har räknats bort. Totalt skickades enkäten ut till 1 070 lägenheter där det var 42% som valde att svara. Av alla som svarat drogs tre vinnare som får en hyresfri sommarmånad i sin lägenhet.
Arkivfoto från utdelningen av kaffemuggen till alla hyregäster. Bemötandet i receptionen får högsta betyg av hyresgästerna
vilka vann??
Vilka vann?
självklart med maggan på plats