Business Gnosjöregionens stora satsning – ska bli näringslivets Almedalsvecka
Nyheter Under förmiddagen i dag höll Business Gnosjöregionen med projektledare Kristin Danås i spetsen en pressträff gällande deras stora satsning i höst, Vision Days, en vecka för att stärka näringslivet och företagandet i GGVV-området.
– Vårt mål är att sätta nationellt fokus på vår viktiga tillverkningsregion och visa hur vi genom god samverkan kan stärka vår region ytterligare, både regionalt, nationellt och internationellt i så kallad Gnosjöanda, skriver projektledaren Kristin Danås i ett pressmeddelande.
Årets fokus, ”On: The Gnosjö Way”, syftar till att utforska framtiden och betydelsen av Gnosjöandan inom områden som innovation, samverkan och attraktion.
– Detta gör vi under veckan genom olika föreläsningar, diskussioner och workshops där vi tillsammans närmar oss framtidens företagande och Gnosjöandan 2040, skriver Kristin Danås.
Vision Days riktar sig både till ägare, företagsledare, medarbetare, politiker, näringslivet och studenter.
Måste man ha en massa engelska namn för ett evenemang på hemmaplan?