Nyheter

Fiberstrul i Skillingaryd

Nyheter Vaggeryds Energi har problem med leverans till några kunder

Det är på ett område i Skillingaryd som det har varit problem med fibernätet sedan årsskiftet och det har lett till irritation. De drabbade funderar över när de ska få fullt fungerande fiberuppkoppling. Samtidigt säger de sig vara glada över den respons de får av Vaggeryds Energi och det trevliga bemötande de får mitt i den situation som har uppstått.

Vad är det som har hänt?

– Problemet är att vi inte vet vad felet är, säger Rikard Larsson som är vd på Vaggeryds Energi. Det är en del av ett nytt område i Skillingaryd som kopplats in. Av dem som fått uppkoppling är det ett 70-tal kunder som drabbats av störningar lite då och då. Felsökning pågår och har pågått sedan problemen visade sig.

– Det är frustrerande och irriterande, menar Rikard Larsson och tillägger att varje missnöjd kund är en för mycket. De har nu satt av resurser i form av 2–3 personer som felsöker dagar och kvällar. Eftersom det är ett fel som är helt okänt får de felsöka efterhand för att utesluta var problemet finns och de har ännu ingen prognos för när det hela är avhjälpt.

Det har varit synpunkter på hur informationen skötts?

– Det kan jag förstå, säger Rikard Larsson men menar att det är svårt att göra riktad information när en liten del av nätet drabbas av störning.

– Vi lägger ut störningsinformation på hemsidan men utan att kunna tala om vad felet är, enligt Rikard Larsson.

När felet är avhjälpt kommer de att utvärdera hela situationen inklusive att finna former för förbättrad information.

Hur kommer ni att kompensera kunderna?

– Det kan jag inte svara på idag, avslutar Rikard Larsson och säger att nu är fokus på att lösa felet men att det självklart kommer att kompenseras, men i dagsläget är det inte klart hur.

Taggar

Dela


2 reaktioner på Fiberstrul i Skillingaryd

Kan också vara samma här i Vaggeryd att fibernetet tappar kontakt med dator några gånger c.a 2 till 5 minuter.

Det är jättebra att det nu finns en notis som poppar upp på hemsidan så man vet ifall felet ligger på min sida eller deras. Den störning som jag blev drabbad av i måndags var kortvarig, bara 5-10 minuter och med tanke på längden så kändes det som att en nätverksanordning hade startade om sig.
Jag hoppas att VE har koll på sina saker bara, för det känns och låter inte alls bra om de inte vet vad felet är…

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *