Företaget svarar efter misstänkta meddelandet till kunderna
Nyheter Under förra veckan kom det till redaktionens kännedom att det gått ut ett sms från Vattenfall till flera Skillingarydsbor. Ett textmeddelande som såg misstänkt ut. Nu hälsar Vattenfall att det inte handlar om något försök till bedrägeri eller liknande.
I sms:et stod det följande:
”Hej! Du har nyligen haft ett oplanerat strömavbrott. Din kundupplevelse är viktig för oss. Hur enkelt var det att ta information om avbrottet? Vänligen svara med en siffra på skala 1-7, där 1 är mycket svårt och 7 är mycket enkelt. Hälsningar Vattenfall Eldistribution”
Dessutom var meddelandet skickat från ett telefonnummer på tolv siffror mot de tio som ett svenskt mobiltelefonnummer tillhör. När man söker på numret på nätet så varnas det för numret på diverse sidor.
En av de som reagerade var Skillingarydsbon Alf Karlsson.
– Vi har inte haft något aktuellt elavbrott, säger han till tidningen.
– Däremot hade vi ett i början eller slutet av september.
Efter att redaktionen varit i kontakt med Vattenfall så lugnar de dock sina kunder.
– Sms-meddelandet är korrekt och är en del av Vattenfall Eldistributions kundnöjdhetsmätningar, säger Carina Netterlind som är pressekreterare på Vattenfall.