Nöjdaste kunderna har Vaggeryds Energi
Nyheter Vartannat år görs en nöjd kund undersökning, där 300 unika intervjuer görs och under gårdagen delgavs Vaggeryds Energi som bäst i sitt slag bland Sveriges energibranschföretag.
– Kunderna har haft chansen att tycka till om oss och resultatet är indexbaserat. Vi har blivit jämförda med 60-talet liknande energibolag, inte de tre största bolagen i Sverige, och våra kunder fick tycka till om bland annat kundmottagning och service, säger Krister Lundgren på Vaggeryds Energi.
– Vi var inte förberedda på det här utfallet men det är fantastiskt kul att vi har fått det här omdömet av enkätsvaren. Vår personal gör ett stort jobb och hade vi inte haft dem så hade vi givetvis inte varit bäst, avslutar Krister Lundgren ödmjukt och glad över utmärkelsen.
På Vaggeryds Energis hemsida kan man läsa följande;
”Supportföretaget TMJ Group, som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden, genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar inom energibranschen. Där ställs höga krav på oss som energiföretag, vilket bl.a. innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande.
Som Bästa Energikoncern i nämnd studie har vi dels uppfyllt kraven på minst fyra ingående affärsområden i studien, således Elnät, Elhandel, Fjärrvärme och Fiber. Vi har en låg felmarginal på totalt +/-1,9% i genomförandet av studien och vi har sammantaget nått allra högsta nöjdhetsindex av samtliga deltagande energibolag i landet (av de 60-talet energibolag i landet som genomför Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar och som innehar minst affärsområdena Elnät, Elhandel, Fjärrvärme och Fiber i sin portfölj).
Genom regelbundenheten garanterar vi att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling. Du kan känna dig trygg med att allt som sägs till oss i dessa studier framförs till vår ledningsgrupp, styrelse och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål. Genom en unik intervjuteknik, där dialogen med varje respondent är viktig och tas tillvara, får vi en möjlighet att leva i ständig förbättring. Tack för att du hjälper oss att bli bättre. Du är det viktigaste vi har!”
Emblem har tilldelats Vaggeryds Energi och det kanske även blir tårtkalas till alla anställda på företaget framöver…