Varumärkesbyggande i fokus
Nyheter Varumärkesbyggande står i fokus när Ekets Group ställer ut på underleverantörsmässan.
I dag invigdes årets underleverantörsmässa på Elmia. Med uppemot 1 000 utställare från 30 olika länder väntas en folkfest i dagarna tre på området. Bland utställarna hittar vi Ekets Group, där Skillingarydsbaserade Ekets Uppåkra ingår.
– Vi vill förbättra vår synlighet mot nya kunder men också träffa befintliga kunder och prata om framtiden och hur läget är nu. Intresset har varit rätt gott hittills, säger Fredrik Hedberg, försäljnings- och marknadschef när vi träffar honom under eftermiddagen i gruppens monter.
Vad betyder mässan för er verksamhet?
– Kanske i stort inte så jättemycket, men det är mer ett sätt för oss att stärka varumärket: att vi finns här för gamla kunder och att vi ger nya kunder möjligheter att träffa oss.
Vad har ni för förväntningar på mässan?
– Att vi får lite nya projekt att ta tag i.