Nyheter

Elektriker fick ström i sig på arbetsplats

Publicerad 22 juni, 2026 15:20

Vid klockan 10.23 får polisen ett samtal från vårdcentralen i Skillingaryd, gällande en arbetsplatsolycka.

– Till vårdcentralen hade man fått in en elektriker som fått sig en rejäl stöt i samband med arbete på ett företag i Skillingaryd. Vårdcentralen bedömde att mannen behövde uppsöka sjukhus och fick följa med ambulansen till akutmottagningen. Man har kontaktat oss på ”efterkälken” men vi fick till oss att arbetsplatsen var i Skillingaryd. Vi har varit på platsen, dokumenterat och fotograferat. Vi har också pratat med elektrikern, som är en man i 35-årsåldern, och vi skriver en anmälan om arbetsplatsolycka, berättar polisens presstalesperson Angelica Israelsson Silfver.

Arbetsplatsolycka i Skillingaryd. Bild David Alin

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.