Nyheter

Nästa fredag rullar tågen igen

Publicerad 8 september, 2022 14:45

Trafikverket meddelar att på grund av banarbetet är inte tågsträckan öppen för trafik förrän nästa fredag

Fredagen den 16 september på eftermiddagen beräknas tågtrafiken rulla som vanligt igen efter tisdagens urspårning. Under tisdagskvällen informerade Trafikverket om att det skulle vara i gång tidigaste midnatt samma dygn, men så blev det inte. 

Vid tågrälsen byts nu slipers och ett 20-tal arbetare finns på plats för att göra klart rälsen. 

Stationer som drabbas är: Vaggeryd, Nässjö C, Malmbäck, Hok, Skillingaryd, Klevshult, Värnamo, Forsheda, Bredaryd, Reftele, Smålandsstenar, Landeryd, Kinnared, Torup, Oskarström, Sannarp, Halmstad C, Månsarp, Taberg, Norrahammar, Hovslätt, Rocksjön, Jönköping C. 

Enligt P4 Jönköping är det närmare tusen järnvägsslipers som måste bytas ut. 

Fotnot: Redaktionen söker trafikverket för en kommentar

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.