WIK/SIS dam vann stort mot Rås Lb och det stod 4–0 redan efter 15 minuter. Uppdaterat.
Bildextra: WIK/SIS dam vann stort mot Rås Lb
Matchen slutade 8–1 (6–0)
Hemmatränaren Magnus Axelsson hade mängder med överbetyg att ge:
– Ja, en riktigt bra insats. Allting funkade med bra spel, tjejerna rull boll, det var varierande spel och många målchanser.
– Jag är mycket nöjd med prestationen och extra plus till Veronika råvik som var planens bästa spelare.
Veronika är snabb och rann igenom bortaförsvaret gång på gång.
Inte nöjd alls
– Bedrövligt från vår sida, inflikar Patrik ”Putte” Cedefors, tränare för Rås Lb.
Han var jättebesviken efter matchen.
– Vi hade tre bra matcher närmast men nu fungerade inget. Hemmalaget fick alla ytor av oss.
Tjejerna försökte stoppa det fina anfallsspelet från WIK/SIS men lyckades inte.
– Ingen kan få plus i dag. alla kan bättre, menar ”Putte” Cedefors.
Målen
1–0 Veronika Råvik (2)
2–0 Edona Demaj (2)
3–0 Veronika Råvik (11)
4–0 Uma Lilja (15)
5–0 Uma Lilja (22)
6–0 Tilda Törnberg (38)
7–0 Veronika Råvik (48)
8–0 Meja törnberg 876)
8–1 Alva Forsberg (84)
Artikeln uppdateras.
Waggeryd IK:s kommande hemmamatcher:
| Andra artiklar i ämnet | |

































