Nyheter

Miljöbrott blev nedskräpning

Uppdaterad 2 februari, 2023 12:36 · Publicerad 23 mars, 2022 09:05

Polisen fick in en anmälan om misstänkt miljöbrott. Kommunen fick in en anmälan om att det stod en övergiven bil vid ett vattendrag som man misstänkte kunde ha läckt olja eller andra miljöstörande ämnen. Kommunen vände sig till polisen med en begäran om att forsla bort bilen samtidigt konstaterade man att det inte var något miljöbrott.

Polisen fick in en anmälan om misstänkt miljöbrott. Kommunen fick in en anmälan om att det stod en övergiven bil vid ett vattendrag som man misstänkte kunde ha läckt olja eller andra miljöstörande ämnen. Kommunen vände sig till polisen med en begäran om att forsla bort bilen samtidigt konstaterade man att det inte var något miljöbrott. Händelsen rubriceras som nedskräpning i form av en övergiven bil. Polisen arbetar nu med att kunna identifiera bilen och därmed en ägare.

Författare

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.