I bland när allt är bra, så kan det nästan bli för bra. Lite så är det för Friluftsfrämjandet i Värnamo just nu.
8 bilderTryck på en bild för fullskärm
1/8Glädje är något som prioriteras på Friluftsfrämjandets MTB-skola i Värnamo.2/8Det gäller att klara banan.3/8Balansträning på cykel.4/8Här gick det bra.5/8Barnen är mellan 4 och 12 år gamla.6/8– Vi har jättemånga barn som köar för att vara med på MTB-skolan, säger Marcus Melin.7/880 barn deltar i Friluftsfrämjandets MTB-skola8/8Det förekommer inget tävlingsmoment när barnen cyklar.
Föreningen arrangerar nämligen en MTB-skola för barn i åldrarna 4 till 12 år.
En skola där barnen får lära sig cykla mountainbike och framför allt ha kul medan de cyklar.
– Vi prioriterar att barnen ska ha kul och vi tävlar inte, poängterar Marcus Melin.
Han är en av ledarna som tillsammans bedriver MTB-skolan i Friluftsfrämjandets regi i Värnamo.
Han berättar att det är ett väldigt stort sug efter en plats på "skolan.
– Vi har 80 barn som deltar och väldigt många barn som står i kö för att få komma med, förklarar Marcus Melin.
Intresset för MTB-cykling är enligt honom stort i hela Sverige just nu.
Men lite extra stort just i Värnamo.
– Två SM-tävlingar och fina banor på Alandsryd har bidragit till att suget är väldigt stort just nu.
– Det är nästan så vi inte törs prata om att vi har den här skolan, så många är det som vill vara med, slutar Marcus Melin.