Från den 22 till 29 juni stängs den norra delen av Malmövägen av för trafik. Avstängningen sker i samband med byggandet av en ny refug som ska förbättra trafiksäkerheten i området.
Nyheter
Norra delen av Malmövägen stängs av för trafik under en vecka

Arbetet är en del av det pågående projektet på Rörstorpsgatan där en ny gång- och cykelväg anläggs. Syftet är att skapa en säkrare och mer tillgänglig trafikmiljö för gående och cyklister.
Under byggtiden hänvisas genomfartstrafiken till Ringvägen. Trafikanter uppmanas att följa de tillfälliga vägvisningsskyltar som satts upp på platsen och att räkna med något längre restider.
Kommunen rekommenderar boende och pendlare i området att planera sina resor i god tid under avstängningsperioden.





Samtidigt som det är asfaltering på Ringvägen mellan Expovägen och Malmövägen.🤔