Nyheter

Norra delen av Malmövägen stängs av för trafik under en vecka

Publicerad 22 juni, 2026 09:03

Från den 22 till 29 juni stängs den norra delen av Malmövägen av för trafik. Avstängningen sker i samband med byggandet av en ny refug som ska förbättra trafiksäkerheten i området.

Informationstavla som berättar om arbetet. Bild: David Alin

Arbetet är en del av det pågående projektet på Rörstorpsgatan där en ny gång- och cykelväg anläggs. Syftet är att skapa en säkrare och mer tillgänglig trafikmiljö för gående och cyklister.

Under byggtiden hänvisas genomfartstrafiken till Ringvägen. Trafikanter uppmanas att följa de tillfälliga vägvisningsskyltar som satts upp på platsen och att räkna med något längre restider.

Kommunen rekommenderar boende och pendlare i området att planera sina resor i god tid under avstängningsperioden.

Ett svar på “Norra delen av Malmövägen stängs av för trafik under en vecka”

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.