I kväll gästar Diggilooturnén för första gången Värnamo.
Nyheter
Vi bevakar Diggiloo

Årets artister är sångaren Ola Salo, Mello-succén Medina, komikern Per Andersson, svensk-amerikanska Mapei, Uno Svenningsson och veteranerna Jessica Andersson och Lisa Stadell, i sällskap av tv-aktuelle skådespelaren, sångaren och Tiktok-artisten Arwin, 16, och musikal-stjärnorna Sanna Nielsen och Bruno Mitsogiannis.
David är på plats på Tinas ö med kamerorna i högsta hugg för att dokumentera det historiska ögonblicket.
Håll utkik i tidningen under helgen!





Det bästa som varit på länge i Värnamo, jättebra artister. Bra jobbat Värnamo👍
Lasse! Jo, det finns avsmalningar där man inte kan mötas. Jag blev påkörd av en lastbil som inte kunde behärska sig utan pressade sig över på min väghalva. Men rent allmänt är alla dessa trafikhinder av ondo – i min värld där vi åker ambulans. Jag har fått lägga mig raklång över patienter för att hålla dem på plats på båren. Patienter med skelettskador måste ha ett helvete med vägbulor. Först stagar man försiktigt upp en bruten nacke för att minska risken för att ryggmärgen skadas så att patienten blir förlamad nedanför skadan. Men sedan tvingas man köra ambulansen över avsiktligt byggda skakhinder. Alla dessa hinder är ur min synvinkel av ondo. Jag vill se släta raka vägar med trafikljus där vi bara glider rakt fram med blåljus och sirener. För de övriga problemen är det trafikkontroll och böter som skall gälla – inga vägbulor och försnävningar.
Antar att Värnamo cruising är minst lika stor som Diggiloo