Fotboll

Bildextra: Första KSK-segern på Movalla sedan 1990

Uppdaterad 5 september, 2021 16:18 · Publicerad 5 september, 2021 14:09

Klevshults SK har inte vunnit på Movalla i Skillingaryd med sitt A-lag sedan 1990 men i dag var det dags  inför drygt 100 åskådare.

29 bilderTryck på en bild för fullskärm
2/29
Många på plats för att se derbyt
3/29
Straffspark och reducering till 2–3
4/29
Mot mål
5/29
Kämpatag
6/29
100 passar bra när SIS fylelr 100
7/29
Robert Glavas, SIS kille som via WIK gått till KSK
8/29
KSK anfaller
9/29
KSK-målvakten räddar...
10/29
...och räddar
11/29
Teknik
12/29
Fint läge
13/29
Mattias Englund, bäst hos KSK
14/29
Den är min, tänkte KSK-målvakten
15/29
Robert Glavas är snabb
16/29
I KSK:s straffområde
17/29
Bollen...
18/29
Anfall från SIS
19/29
SIS-målvakten
20/29
Fällning och frispark för KSK
21/29
KSK-anfall
22/29
SIS i svart, KSK i rött
23/29
Kamp
24/29
Läger
25/29
Målvakten i SIS försöker att avvärja
26/29
In mot målet
27/29
Högst
28/29
SIS stormar fram
29/29
Nytt anfall

KSK vann derbyt i fotbollssexan med 3–2 (3–1).

Det bör väl noteras att denna gång var KSK storfavorit men kom undan matchen med en minst sagt knapp seger. SIS överraskade och med lite bättre avslutningar kunde det ha blivit hemmaseger.
Det var också SIS som började bäst med 1–0 efter 15 minuter. Målskytt var Aron Larsson.

Klevshult hade i stort sett inte mer än tre målchanser i första halvlek:
– Vi fick bra utdelning, kommenterar KSK-tränaren Anders Forsman.
Grga Lukic kvitterade i minut 22 och tre minuter senare gjorde Robert Glavas 2–1 för gästerna. I minut 34 kom 3–1 med Grga Lukic som målskytt igen.
SIS-reduceringen kom först i minut 89 och det var på straffspark slagen av Erik Malm. Nio minuter före dess hade SIS drabbats av en utvisning efter två gula kort på en spelare.
– Det kunde ha blivit poängtapp, konstaterar Anders Forsman som endast var nöjd med poängen.
– En typisk derbymatch men vi tände aldrig till. SIS hade däremot alerta spelare. Vi var alldeles för avvaktande, säger anders.
Plus laget dock till Mattias Englund som var suverän på mittfältet. Grga Lukic får också plus för att han höll sig framme vid lagets få målchanser.

– Ett fall framåt i alla fall, säger SIS-tränaren Björn ”Böna” Petersson.

Många var bra hos SIS, bland andra Mubashir Ahmed Abdi, Esrom Andemichael och Hugo Ryman.

Nästa match för SIS är på söndag på bortaplan mot Hänger. Samma dag har KSK seriefinal hemma mot Peking.

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.