IFK Värnamo damerna fick en perfekt avslutning på våren genom att besegra Halmstads BK med 2–0 och ta med sig en seger in i sommaruppehållet.
IFK Värnamo tog sommarledigt med seger

Efter matchen var tränaren Mladen Bucanin nöjd.
– Det var en skön och bra vinst för oss, där vi gjorde en stabil match, berättar han.
Han gick sedan vidare och beskrev hur laget kontrollerade matchen.
– Vi gjorde en bra första halvlek där vi gjorde två mål och etablerade spelet på ett bra sätt. Sen i andra halvlek, behöll vi samma struktur och fokus, men det var svårt att spela för det var väldigt varmt men trots värmen, så gjorde vi ändå en fantastisk prestation.
Målen gjordes av Lowa Ahlén och Linéa Nordén.
Bucanin ville även lyfta en spelare lite extra.
– Sefika Muratovic gjorde ett fint spel på mitten, så hon stack ut lite extra idag.
Avslutningsvis blickade han framåt mot lagets fortsatta utveckling inför hösten.
– Vi har börjat hitta varandra mer nu och när vi alla är på plats, så gör vi det fantastiskt tillsammans, så detta ska vi försöka behålla även efter semestern, avslutar Bucanin.
Nästa match spelas mot Skeppslanda BTK på söndag, den 2 augusti.




