Även om det blev förlust med 0–6 (0–3) svarade Värnamo Södra för en utmärkt match i dag i Turkiet.
Man mötte Osmanlispor som förra året åkte ur den turkiska högstaligan och som nu ligger trea i ligan under.
– Vi är galet nöjda med vår insats, säger tränaren Jonas Liljeqvist.
Visst var det turkiska proffslaget helt dominant men V-Södra visade upp ett överraskande starkt försvarsspel. Man hade tidigt i matchen även en fin målchans.
– De är superproffs och det var kul att vi kunde bjuda på bra motstånd.
Klart godkänt till alla i laget men extra beröm till Gentrit Bungi, Krushtrim Pretini och John Wetterstrand.
På fredag spelar man ytterligare en match under den träningsvecka som avslutas på söndag.