Fotboll

V-Södra vann stort mot nästjumbon

Uppdaterad 26 juni, 2026 21:54 · Publicerad 26 juni, 2026 20:53

Värnamo Södra FF tog emot nästjumbon Växjö BK som inför matchen låg tre poäng sämre till. Uppdaterat.

V-Södra vann med hela 7–0 (1–0).

– Välbehövligt, skönt, kommenterar Södras tränare johan Hult.
Det lossnade äntligen och positivt både anfallsmässigt och försvarsmässigt, vilket lämnat övrigt att önska i fler tidigare matcher,

– Det skulle bara ha varit 5–0 eller 6–0 i halvtid och inte som det var 1–0, säger tränaren.
I denna halvlek var det so mi flera tidigare match dåliga avslut.
– Vi skapade enormt med målchanser och var ett nummer större än Växjö BK.

V-Södra lämnar nu bottenlagen från Växjö långt efter sig i tabellen:
– Ja, vi skulle ju inte vara så långt ned i tabellen som vi är. Vi är betydligt bättre än så här, menar Johan Hult.

Han berömmer alla och börjar räkna upp dem:
– Carl Sandberg, Antohony Marjanovic, LucasAntonsson, Jesper Claesson, Adrian Paukovic...
Där får vi stoppa Johan för det var mycket positivt denna heta kväll.

Efter matchen samlades laget med ledare i klubblokalen för en matbit och sommaravslutning.
Det blir ledigt några veckor och efter att träningen väl kommit igång igen börjar höstsäsongen den 7 augusti.

Målen

1–0 Felix Älverdal
2–0 Jesper Claesson
3–0 Kerim Musa
4–0 Jesper Claesson
5–0 Oliver Issal
6–0 Kerim Musa
7–0 Isak Johansson

Skriv en kommentar

Genom att skicka kommentaren godkänner du vår GDPR-policy för kommentarer.