Värnamo Södra FF tog emot nästjumbon Växjö BK som inför matchen låg tre poäng sämre till. Uppdaterat.
V-Södra vann stort mot nästjumbon

V-Södra vann med hela 7–0 (1–0).
– Välbehövligt, skönt, kommenterar Södras tränare johan Hult.
Det lossnade äntligen och positivt både anfallsmässigt och försvarsmässigt, vilket lämnat övrigt att önska i fler tidigare matcher,
– Det skulle bara ha varit 5–0 eller 6–0 i halvtid och inte som det var 1–0, säger tränaren.
I denna halvlek var det so mi flera tidigare match dåliga avslut.
– Vi skapade enormt med målchanser och var ett nummer större än Växjö BK.
V-Södra lämnar nu bottenlagen från Växjö långt efter sig i tabellen:
– Ja, vi skulle ju inte vara så långt ned i tabellen som vi är. Vi är betydligt bättre än så här, menar Johan Hult.
Han berömmer alla och börjar räkna upp dem:
– Carl Sandberg, Antohony Marjanovic, LucasAntonsson, Jesper Claesson, Adrian Paukovic...
Där får vi stoppa Johan för det var mycket positivt denna heta kväll.
Efter matchen samlades laget med ledare i klubblokalen för en matbit och sommaravslutning.
Det blir ledigt några veckor och efter att träningen väl kommit igång igen börjar höstsäsongen den 7 augusti.
Målen
1–0 Felix Älverdal
2–0 Jesper Claesson
3–0 Kerim Musa
4–0 Jesper Claesson
5–0 Oliver Issal
6–0 Kerim Musa
7–0 Isak Johansson




