Nio av tio nöjda med färdtjänsten
Nyheter I en ny rapport om färdtjänst- och sjukresor ger resenärer beställningen, framkörningen och resan ett bra eller mycket bra betyg.
Nio av tio som beställer färdtjänst- och sjukresor är nöjda. En av de viktigaste punkterna är kontakten med föraren och bemötande.
– Det är ett bra betyg för taxinäringen att nio av tio resenärer är nöjda med taxiföretagen som utför färdtjänst- och sjukresor. Framförallt är det positivt att resenärerna ger förarna så fint betyg för sitt bemötande, säger Claudio Skubla, förbundsdirektör Svenska Taxiförbundet.
Färdtjänsten utförs i huvudsak av Taxiförbundets medlemmar. Skolskjutsen står tillsammans med färdtjänsten för cirka hälften av taxibranschens verksamhet.
Undersökningen baseras på svar från närmare 60 000 personer i hela landet. Resultatet visar bland annat att:
– 90 % av färdtjänst- och sjukreseresenärerna är nöjda med beställning och resa sammantaget
– 92 % är nöjda med förarens bemötande
– 95 % av resenärerna kom fram i tid (inom 5 min)
Källa: Anbaro årsrapport 2018: Barometer för anropsstyrd trafik
Visa för varje kommun ej hela Sverige då ser vi det verkliga svaren för i kommunen är dom inte bra hittar ej och tyvärr svåra att förstå. Sen kör dom som galningar (vissa).
Är det från 2018?