Nyheter

Nio av tio nöjda med färdtjänsten

Nyheter I en ny rapport om färdtjänst- och sjukresor ger resenärer beställningen, framkörningen och resan ett bra eller mycket bra betyg.

Färdtjänst. Pressbild

Nio av tio som beställer färdtjänst- och sjukresor är nöjda. En av de viktigaste punkterna är kontakten med föraren och bemötande.

– Det är ett bra betyg för taxinäringen att nio av tio resenärer är nöjda med taxiföretagen som utför färdtjänst- och sjukresor. Framförallt är det positivt att resenärerna ger förarna så fint betyg för sitt bemötande, säger Claudio Skubla, förbundsdirektör Svenska Taxiförbundet.

Färdtjänsten utförs i huvudsak av Taxiförbundets medlemmar. Skolskjutsen står tillsammans med färdtjänsten för cirka hälften av taxibranschens verksamhet.

Undersökningen baseras på svar från närmare 60 000 personer i hela landet. Resultatet visar bland annat att:

– 90 % av färdtjänst- och sjukreseresenärerna är nöjda med beställning och resa sammantaget
– 92 % är nöjda med förarens bemötande
– 95 % av resenärerna kom fram i tid (inom 5 min)

Källa: Anbaro årsrapport 2018: Barometer för anropsstyrd trafik

Taggar

Dela


2 reaktioner på Nio av tio nöjda med färdtjänsten

Visa för varje kommun ej hela Sverige då ser vi det verkliga svaren för i kommunen är dom inte bra hittar ej och tyvärr svåra att förstå. Sen kör dom som galningar (vissa).

Lämna ett svar till Lars Seger ersättare kultur och fritid (M) Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *