Stationshuset i Rydaholm har under en längre tid försämrats, men nu ser framtiden ljus ut för fastigheten.
Nyheter
Stationshus har fått nya ägare

Rydaholmsborna Dennis Söderström och René Hansen har gått samman och köpt stationshuset och magasinet med den långsiktiga ambitionen att få fastigheterna att blomstra på nytt.
"Dennis kom till Rydaholm för tio år sedan och arbetar som undersköterska. Han har också blivit svensk mästare i armbrytning ett antal gånger. René Hansen kom till orten 1999 och har sedan dess drivit en bilverkstad. De nya ägarna säger att de nu successivt ska renovera stationshuset till ursprungligt skick. Vi önskar dem stort lycka till", skriver Maria Leifland och Fikret Tabakovic i Horda Rydaholms Centeravdelning i ett mejl till redaktionen.




